2014. október 29., szerda

Úgy látom hogy nem látom

Vannak olyan országok ahol egyformán semmibe vesznek minden állampolgárt. Pontosítok. Van, akit nullának néznek és van, akit mínusznak. Nulla az átlagpolgár, mínusz az egzisztenciálisan padlón lévő – továbbiakban lúzer – nyugdíjas és a fogyatékkal élők minden válfaja. 


Vannak olyan országok, ahol minden ember értékes. Nem tesznek különbséget csak a tekintetben, hogy az esélyeiket egymás mellé zárkóztassák. Kinek több, kinek kevesebb segítségre van szüksége. Aki kicsit van lemaradva az kevesebb, aki jobban az több segítséget kap, embertársaitól és az államtól egyaránt.

Roppant fontosnak tartom a mozgássérültek esetében az akadálymentesítést, a siketek és nagyothallók esetében a feliratozást a tévében, a gyengén látók esetében az akadálymentesített képernyőt. 

 forrás:clipartbest.com

A napokban egy számomra ismeretlen vívmánnyal találkoztam egy német tévécsatorna nézése közben.
Nyomogattam a teletext gombjait, hogy feliratot tudjak varázsolni a képernyőre, amikor megnyomtam véletlenül a kék gombot, aminek következtében egy párbeszédpanel jelent meg a képernyőn, hogy választhatok a német és a valamilyen hang között. Itt egy rövidítésről van szó, azért nem tudom megmondani, hogy mi volt a választási lehetőség szabatos neve. Az bizonyos, hogy egy női hang kommentálta onnantól kezdve az eseményeket, a képsorokat és csak akkor hallgatott el, amikor a műsorban szereplő megszólalt.
Jó pár percig néztem, mire rájöttem, hogy a látásukban sérültek, illetve a vakok tévézésének elősegítése a cél. Az „És megint dühbe jövünk”-ben láttam utoljára hasonló jelenetet, amikor papi - aki vakot játszik – tévét kér az apácától a szobájába és indoklásként azt hozza fel, hogy imádja hallgatni az agárversenyeket.

forrás:emofaces.com

Ez akkor ott viccesnek tűnt, de most egyáltalán nem támadt kedvem nevetni, viszont a homlokomra csaptam, hogy mekkora ötlet és milyen fejlett társadalom - gondolom én többek között – ez a német, akinek van kapacitása arra, hogy olyan tévéműsorokat gyártson, amit mindenki egyformán élvezhet és senki sem válik kirekesztetté.

forrás: shutterstock.com

Magyarország piszkosul fejlett és Európa, de akár a világ is a csodájára járhat, sőt példát is vehet rólunk, de úgy látom, hogy nem látom és ha nem látom nem hallom és fordítva is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése